Sofie Svanlund

2011-01-24
23:29:27

Hos Lillan i Dalarna
Nu är jag hemma igen efter en långhelg på äventyr med Jullan upp i Falun. Det har verkligen varit roligt att hälsa på henne.
En beskrivning av helgen i korthet:
Torsdag bara myskväll.
Fredag åkte vi in till stan, gick på pub, drev med folk och hade skitkul.
Lördag shoppade vi på stan och tokfyndade. Jag köpte en tröja, ett par byxor, en halsduk, en mössa, en sjal, nagellack, armband och två stycken silverringar samt lunchade kina för knappt 550 spänn. Folk snackar om mellandagsrea liksom. Ha, det är ju ingenting mot "helgen-innan-löning-i-januari-rea".
På kvällen åkte vi in igen och gick på nattklubb och skakade rumpan. Ännu en jätterolig kväll. Träffade "grannar" på nattbussen och höll efterfest och spelade alias i säkert tre timmar.
Detta resulterade visserligen i en väldigt oproduktiv söndag, men det gjorde ju inget då vi ändå hunnit späcka helgen med aktiviteter.
Sedan var det hemfärd idag. Lillan och jag tog samma buss då hon hade upprop för sitt program för skolan ungefär samma tid som jag skulle ta tåget. Självklart kommer vi inte med bussen som visade sig gå från en annan hållplatsen just den turen för dagen. Som tur var hade jag planerat att åka en tidigare buss än jag egentligen behövde och Jullan kunde ringa och lösa det med skolan. Slutet gott, allting gott.
Jag längtar redan till hon kommer och hälsar på mig i min småstad.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: