Sofie Svanlund

2011-01-10
19:55:29

Kikärtsröra?
Nu har jag hjälpt Ben packa klart och gud vad sugen jag blir på att också åka ut i världen och resa. Men när fan ska man ha råd med det?
Jag bestämde mig för att ta mig råd, lite sådär spontant. Ja, inte ut i världen dåra. Men till Falun och min lilla Julia åker jag nästa vecka. Woop woop! Hoppas på en tokmysig helg :).
Jag beställde biljetter i första klass jag (nästan precis samma pris som vanliga så why not?). Hoppas på varma handdukar och champagne, haha! Nej, så blir det nog inte, men jag hoppas på lite extra benutrymme i alla fall.

By the way, jag skulle gå och köpa hummus häromdagen för att dippa morotstavar i till kvällsmys. Jag hittade ingen hummus så jag frågade en tjej:
-Ursäkta vad sa du?
-Hummus.
-Förlåt men jag tror inte jag hörde vad du sa?
-Hummus.
-Ehm, vad är det för något?
-Kikärtsröra?
-Öööh, aldrig hört talas om, men jag ropar på någon annan som kan hjälpa dig...

Sedan upprepas nästan exakt samma konversation med annan butikspersonal.
Jag fick ge upp hoppet om hummus helt enkelt och göra en dipp på cremé fraiche istället. Hummus är visst något som man inte får tag på häromkring. Inte anade jag att den röran skulle vara någon form av storstadslyx.

Jag undrade var jag hade hamnat egentligen.

Kommentar:
#1: julligull

kan inte bli nå annat än tokmysigt :)

2011-01-12 @ 21:30:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: