Sofie Svanlund

2011-12-29
23:30:38

Min första jakttur
Natten mot torsdag var jag ute på jakt, ja det är sant. Vi skulle mörda hjortar, men fick bara syn på mammor med bebisar så det blev inget med det. Däremot fick vi syn på flera pungrävar. Jag tog aldrig en bild men hittade dena på nätet om ni inte vet vad en pungräv är:
Världens sötaste. När det var min tur hittade vi inga fler och det var nog lika bra för jag vet inte om jag hade kunnat göra det. Hjort känns liksom mer okej att jaga på något sätt än en sån här söt sak. Tills skillnad mot Australien som är deras naturliga miljö, så är de en plåga här för både naturen och flera djurarter. Därför är det okej att jaga dem om ni undrade.
Igår var vi på utflykt till ett fik som ligger på D'Urville Island för att äta lunch. För att komma dit fick vi ta en båt från French Pass.
Tyvärr var det regningt så det blev inte av att promenera till passagen mellen ön och fastlandet och titta på de starka strömmarna så det får bli en annan dag.
Idag ska vi tillbaka till French Pass och äta middag i ett av husen som syns längst till vänster på bilden för att äta middag. Vi ska visst bli runt 30 personer så jag är ganska nervös. Det blir några svenskar också eftersom hon som bor där är svensk så det är ju i alla fall skönt. Vi får se hur det går...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: