Sofie Svanlund

2010-11-07
23:32:32

Mörkrädd!
Jag kan inte sova, känner mig lite mörkrädd faktiskt... Jag råkade kika på en trailer för ett ps3 spel, Siren Blood Curse, och höll på att kissa på mig. Av skräck det vill säga.
Alla de där japanska skräckfilmerna ni vet, The Ring, Dark Water osv, i original(gillar icke de amerikanska remakesen) skrämde ju skiten ur mig när jag såg dem. Och så stöter jag på ett spel med sådan där verklighetstrogen grafik som är i princip samma shit. En skräckis utspelad i Japan (åtminstone vad jag fick ut av den korta trailern, vågade inte gå djupare i ämnet).
Herregud, som om det inte är nog med att se det. Ska man behöva personligen interagera i handlingen också? Nej, fy säg.
Annars har helgen vart trevlig, Ida kom hit igår och sov över till idag. Vi bakade jättegoda chokladmuffins med chokladbitar och chokladglasyr(mmmmmm...... choklad!) och spelade tv-spel. Lost och Heavy Rain. Heavy Rain blir det andra gången jag kör nu, fortfarande lika impad. Lost mötte förväntningarna men gud vilket kort spel, tror vi körde kanske högst fem timmar.
Oj, vilket spelinriktat inlägg det blev. Jag tror jag blir nördigare och nördigare för var dag som passerar. Hur ska detta sluta?

Kommentar:
#1: julia

hej gumman. läskiga spel :O jag har slutat titta på skräckisar, aldrig mer säger jag bara. eller kanske nån till gång :P

well, blir de inge sthlm för dig i helgen? :(

då får vi ses till jul!

Kramis

2010-11-08 @ 22:43:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: