Sofie Svanlund

2009-09-15
01:42:19

Produktiva jag
Igår hade jag en otroligt produktiv dag. Gick ut vid elva, tolv efter jag städat och tvättat och promenerade mot Mosman via Cremorne och tänkte besöka de IGA affärerna i hopp om att de har någon öppning. Och gissa om jag blev glad när jag fick prata med den ansvarige i Cremorne och hon faktiskt gick igenom mitt CV när jag var där och gillade vad hon såg! Får väl bli och se om hon hör av sig. Men bara det att hon faktiskt tog sig en titt och frågade mig om jag har för avsikt att fortsätta plugga och så fick mig nästan att vilja hjula ut ur butiken. Jag blev så otroligt glad att någon äntligen tar sig en titt i alla fall. När jag gick vidare mot Mosman fick jag ta och lägga band på mig själv och sluta flina så folk inte tror jag var efterbliven haha!
Onödigt var det att gå hela vägen till Mosman iaf. Han ville inte ens ta emot mitt CV. Det gör mig så jävla sur. Att de inte ens kan titta på det. Att de bara antar att man är totalt oerfaren bara för att man är relativt ung. Om de bara kollar snabbt så skulle de säkert ändra uppfattning och överväga mig när de ser att jag har mer att bidra med än sjuttonåringarna de redan har. Men det är ju verkligen för mycket begärt. Att få lägga sitt CV i någon pappershög som ändå inte blir läst. Nej, det är ju alldeles för jobbigt.
Några timmar senare var jag hemma igen. Ja, timmar. Jag har pinsamt nog inte råd att ta bussen för tillfället, men det är nyttigt att promenera, så det gör mig inte så mycket.
Håll tummarna för mig att något går vägen, nu måste jag få ett jobb!

Kommentar:
#1: Thess

åh hoppas hon hör av sig :D wiho!!



haha som vadå?



promenera är skitbra, du kommer vara asfit när du kommer hem isf haha

2009-09-15 @ 01:55:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: