Sofie Svanlund

2009-10-16
16:14:13

Min lilla plutt

Min nya älskling är förstås min fantastiska nya lilla dator jag fått här. Har haft den i en vecka nu, men trots det blir detta första inlägget från den.
Anledningen för denna investering är att vi råkade upptäcka en annons av Myer i lördagstidningen som verkade för bra för att vara sann. Min dator för 699 dollar. Den kostar i normala fall 1399 dollar.
Något hade gått snett med annonseringen. Den skulle vara promotad för 999. På skylten stod det till och med; Spara 300! Men det var ju inte riktigt. Nog sparades det mer än så.
Kassören trodde inte ens på oss och vi var tvugna att visa annonsen för honom. Inköpspriset för affären är 950 så det är ju en förlust. Han tyckte själv det var så otroligt att han minsann också skulle passa på och haffa en innan det rättar till vad som gått fel.
Så nu sitter jag här och äger något mycket bättre än vad jag egentligen borde få.
Den här spelar spel utan problem och har även ett bra grafikkort så det ser riktigt bra ut också. Jag minns att när jag spelade Sims hos mammsen var man tvungen att starta om datorn efteråt eftersom det tärde så mycket på den.
Så för att pröva min införskaffade jag mig Sims. För ett sjukt billigt pris det med kan tilläggas. Knappt 200 svenska kronor och då fick jag tre extensions med det. Genom att ha varit fattigare än en kyrkråtta under allt för lång tid har gjort mig till en riktig hejare på att fynda. Skoja inte. :P
Hursomhelst märks det inte ens om jag spelar. Jag kan vara online, snacka på msn, skype och titta på långfilm SAMTIDIGT som spelet körs i bakgrunden. För mig är detta helt otroligt.
Visst klarar väl de flesta laptops av det nuförtiden. Men inte någon celeron dator, som jag skulle fått i den prisklassen inte.
Tydligen är Sims ett dåligt exempel, tydligen är den kapabel till bra mycket mer än så, men ändå.
Oj herregud, vad nördig jag är nu! Haha! Sitter och brer på om min lille dator. Men det är bara för att jag är så himla, himla glad. Jag har ju aldrig haft en egen dator förut och jag tycker att det är jättekul.
Dock känner jag mig allt lite hemsk som förstör min kära familjs överraskning. ( Skulle nämligen vara en present för min 20 årsdag ). Men för att citera lilla Frida; Ja, men vad skulle ni göra??
PS. Den är väldigt fin också! :D


Kommentarer:
#1: Anonym

kan du vara snäll o gå in o kolla på mina texter/dikter som jag har skrivit, gillar du dom inte så ska jag ställa mig i skamvrån.



/Beloni, killen med hjärtat

2009-10-16 @ 17:20:06
#2: Thess

naw vad roligt :) haha

2009-10-16 @ 20:16:01
#3: Frida

Haha, precis :)

2009-10-18 @ 21:56:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: