Sofie Svanlund

2009-11-05
23:25:45

Jaså, så den här gången brann det?
Igår natt gick brandalarmet igen. Oj, vad förbannad jag blev. Det är ju den fjärde eller femte gången på en månad nu och aldrig är det något.
Så jag velade om jag ens orkade röra på mig. Men sen så kan det ju faktiskt vara något på riktigt. Och det var det den här gången. Inget allvarligt dock men det luktade bränd plast och kom rök ur entrén. Jag tror det kom från poolrummet.
Men jag kände bara att det var så dumt att det där jävla brandlarmet gått igång hela tiden utan anledning förut. Det blir ju som det där som att skrika om vargen. Det hade kommit sex brandbilar innan folk ens började gå ut ur huset. Och det var inte många som gått ut överhuvudtaget.
Tycker man måste se till att det fungerar som det ska. Tänk om det varit en stor brand, då kunde det ju gått illa eftersom man blir så jävla trött på att springa in och ut hela tiden så man inte orkar bry sig längre.
Dumt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: