Sofie Svanlund

2009-11-10
04:59:44

Åh nej, jag blev en nörd!
Oj vad jag lär mig mycket nu. Mitt hjärna är som en svamp just nu och bara suger i sig alla dessa nördiga kunskaper. Nu har jag spenderat en vecka med min nya lärobok och är nu klar att gå vidare till nya böcker.
Jag har i princip lärt mig grunden i web design nu. Med boken har jag gjort en projekt site. Det är alltså inte min egna sida utan iden komer från boken. Men det är det bästa sättet att lära sig tror jag. Så att man kommer rätt från början.
Resultatet hittar ni på http://scskorvet.xtreemhost.com
Ja, jag vet. Vilket fruktansvärt domännamn, men det finns ju inte så mycket bättre att få tag på om man inte vill pynta för det.
Har förstått att detta inte var lika lätt som jag trodde att det skulle vara. Herregud vad mycket extra nördigheter man måste lära sig för att allt ska fungera ordentligt.
Nu ska jag begrava mig i min nya bok.
Jag kommer nog inte ha några som helst problem att klara kursen i vår. Skönt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: