Sofie Svanlund

2009-06-15
03:14:46

Fullt upp!
Ledsen att jag inte skrivit på länge. Har så sjukt mycket att göra nuförtiden. Förbereda inför finals, pack osv..
Tog en paus i helgen trots allt. Åkte först och kikade på lägenheten igen i lördags. Jag gick av försent och irrade bort mig lite, men kom på rätt spår till slut. Det är inte mitt fel. Det är Sydneys bussars fel. Det finns ingen skylt på bussarna som säger vilken station som kommer näst och det finns förövrigt inga hållplatsnamn heller. Så man måste veta hur det ser ut innan man åker för att ha en aning om när man ska plinga. Jag brukar kolla på google maps innan och memorera gatunamn som korsar bussens väg innan hållplatsen och sen hålla utkik efter dem. Skitjobbigt!
Efter det rörde vi oss in mot city och åt middag i Darling Harbour med bror och familj. Nervöööst!!! Fan att jag är så jävla blyg alltså. Jag ville bara sjunka genom marken... Men förhoppningsvis var jag inte alltför knäpp.
Sedan duschade jag i tre hundra år på hotellet. Vet att det är dumt, men det är ju så otroligt härligt att få slippa varmvattenberedarna som alla har här. Här har man inte kommunalt varmvatten inte.

På söndag morgon gick vi alla och åt frukost i hamnen. Bacon ägg såklart för det är ju typ det enda frukostalternativet.
Efter det gick vi på marinmuseum och gick ombord på krigskeppet och ner i U-båten. Det var rätt häftigt, men fan vad klaustrofobiskt att jobba i en U-båt! Gick knappt att röra sig därnere liksom.
När vi kom ut började det regna och bli skitkallt så vi gick in i en bar och tog en öl och väntade på att skitvädret skulle ge med sig. Sen åkte de till flygplatsen och vi gick och checkade in på ett annat hotell för vi kände inte för att åka hem. Slöseri, I know, men det var så mysigt i stan då. Vivid Sydney var igång. En ljusfestival. De hade lyst upp operahuset skitcoolt så att det liksom fick ett nytt häftigt skal var tionde minut. Så vi gick och tittade på det och promenerade sen ot the Rocks för att titta på firewater, en stor ljus och eldshow i hamnen, men det slutade precis när vi kom. Typiskt. Så vi åt middag där istället och efter det drack jag nog världens godaste varma choklad.
Mina fötter var mördade av mina nya skor så det blev ingen prommis tillbaka inte. Men det var en mysig helg och nu måste jag jobba ikapp med pluggandet. Nästa gång jag skriver har ja troligtvis redan flyttat! Spännande...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: