Sofie Svanlund

2009-07-23
00:57:42

Morgonstund
Nu är jag uppe sådär tidigt igen. Både idag och igår har jag gått upp klockan sju. Jag vet att det är normal tid att dra sig ur sängen men när man är sysslolös så är det lätt att unna sig sovmorgon. Ofta.
Det är bara för att jag har börjat bli väckt varje morgon med kramar nuförtiden. Då vill man ju helst inte rulla åt sidan och fortsätta sussa. Då vill man vara mysig tillbaka och göra lite frukost. Har verkligen haft skitmysigt de senaste dagarna. Undrar om det är för att man har uttalat de där små orden. Tänk så mycket det kan göra.
Hursomhelst är det bra, jag är gladare, piggare och har mer energi om jag vaknar tidigt. Det är hemskt skönt att ha sovmorgon men händer det för ofta mår jag bara dåligt med mig själv när jagvaknar och ser att klockan är elva.

Vädret hra varit fantastiskt den senaste veckan. jag smälter bort, till och med efter solen gått ner. Så jag är inte så avundsjuk på er i Svealand längre. Fast hemma går ju folk inte runt i mössa och huttrar när det är tjugo grader varmt och det är ju trevligt. För när folk håller på och har sig på det där viset så känner ju jag mig knäpp om jag skulle få för mig att gå utan jacka eller tjocktröja.
Idag ser ut att bli en fantastisk dag igen. Solen har nyss kommit upp och fortfarande inte ett moln så långt m an kan se. Jag ska nog ta och lägga mig på balkongen och läsa lite när temperaturen nått upp till behaglig nivå. Mys!
Oj, klockan är nio och jag sitter fortfarande och smuttar på mitt chaite. Jag är en snigel.

Kommentarer:
#1: Anonym

Jättekul att läsa hur du har det. Fick din adress från Sandra / Kram Monica

2009-07-23 @ 20:44:58
#2: Sofie

Tack, vad roligt att du läser den! :)

2009-07-24 @ 01:43:50
#3: Frida

... Dom 3 små orden? Finaly!!

2009-07-29 @ 15:42:33
#4: Sofie

Hihi, Ja, den 11:e :) Det var inte jag heller :)

2009-07-31 @ 05:07:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: