Sofie Svanlund

2009-07-17
04:23:38

Ett jobb tack
Idag är det fredag. Inte för att det spelar någon vidare roll för mig. Jag känner inte för att göra något i alla fall. Men det är skönt med helg ändå för då behöver jag inte känna att jag måste göra något och vara produktiv om dagarna. Under helgen är det okej att slappa så då får jag vara lat med gott samvete.
Nyss var det jättefint väder så jag tänkte att jag skulle ta mig en liten prommis åt de hållen jag inte varit än, men nu blev det molnigt och grått, ser för jävligt ut, så jag spar det till en annan dag.
Ska ringa upp en temp agency som kanske kunde ta emot mig dock, så jag kanske kan komma på en liten intervju. Deras kontor är på gatan bredvid där jag bor så det är nice. Tvivlar på at det passar mig dock, det är inte riktigt mitt fält det de gör. Fast finns det något jag kan göra så är det ju bara att tacka och se glad ut. Måste börja tjäna ihop lite nya pengar, kontot sinar liksom. Och nu snart så måste jag börja betala mitt abbonemang igen, för Comviq fryser bara abbonemang i sex månader. Kommer inte riktigt ihåg vad jag betalar varje månad men tror att det var runt 800? Det är ju lite sugit trots allt när jag ändå inte har möjlighet att uttnytja det men, men...

Jag vill ha sommar. Det är inte särskilt kallt här. Men det känns som om det vore det när folk går runt i fodrade stövlar, dunjackor och mössor. Det är ganska komiskt faktiskt. Behöver man verkligen vara så påpälsad när den är 18 grader varmt? Jag tycker det är lite överdrivet i alla fall. Jag skulle svettas ihjäl i en dunjacka nu, va fan, ja går runt i leggings och ballerinor liksom haha.
Oj, nu tittar solen fram igen, härligt.

Kommentarer:
#1: Cicci

Ah okej i see i see. Börjar du tröttna? :P Ja de är väl helt okey här. Har varit upp o ner med vädret men nu har det blivit sol igen så de e skönt. :)

2009-07-17 @ 18:26:35
#2: Thess

nemen naaw :D

2009-07-21 @ 20:13:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: