Sofie Svanlund

2009-07-27
15:00:40

Slutspurt för visumansöknigen, finally!
Huhh, gud vad det är mycket med mitt visum nu. Det jag har går ut på torsdag så nu är det sista spurten. Får lite hjälp i alla fall. Bens kompis har sagt att han kan hjälpa till och fixa ihop lite dokument med bilder och så. Väldigt snällt tycker jag allt. I veckan ska vi gå till en justice of the peace och skriva statements och certifiera våra passkopior och så vidare.
Vi har inte hunnit bidra med så mycket tyvärr, men migrationsverket kommer be om mer bevis om det behövs när de gått igenom min ansökan. Så, då blir det till att börja samla direkt så man är redo eftersom man bara brukar få sju dagar på sig att bifoga det som de ber om. Kämpigt, men det blir nog så bra så.
Vad har jag gjort i helgen då?
Jo, fredagen var det lugnt, jag var social under dagen dock och drack te i några timmar med en av våra flatmates, bra Sofie!
Lördag gick vi till city och kikade på datorer i kina affärerna. Inte för mig alltså. Det är faktiskt en märkbar prisskillnad. Där kommer det ju dirket från the source liksom. Då såg jag en billig som skulle passa mig.
- Titta, den här skulle ju duga för mig.
- Japp, vill du ha den?
- Eh...?
- Jag köper den åt dig.
- Eeehhh?
- Du kan betala tillbaka när du får ihop din ekonomi, man behöver en dator Sofie. ( Börjar gå mot kassan )
- Nej! Alltså.. va? Vadå?
- Nehepp, skit it då. Ska vi gå och ta en kaffe nu?
Jag blev lite förstummad där. Var kom det där ifrån helt plötsligt liksom? Hursomhelst tycker jag att det bäst att vänta med det i alla fall. Känner inte att det behövs några mer utgifter än nödvändigt nu. Det är tufft som det är, i alla fall för mig.

Kommentar:
#1: Thess

nemen gulle han!!! :P

2009-07-28 @ 00:33:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: