Sofie Svanlund

2009-04-16
04:49:38

Hemma från outbacken
Nu är jag hemma. Eller, jag har ju vart hemma ett tag. Sen i måndags kväll. Men jag har haft kul. Tänk att vi åkte 120 mil för att rida kameler i en kvart och sen åkte tillbaka. Haha. Nä, vi gick ner i gruvorna också. Det var ganska häftigt att se. Det var skittrångt och mörkt och fast vi bara var nere i typ en halvtimme så hade jag träningsvärk i låren i två dagar efteråt för att man var tvungen att gå så böjd för att få plats. Så gick vi ut en kväll där också. Det var trevligt, fast jag typ inte pratade med någon lokalinvånare och drack för mycket whiskey med cola så jag fick ont i magen.
Det liggere typ en död känguru var femte meter längs de oändliga vägarna därute. Vi körde på en. Det verkar som att det är omöjligt att köra så långt utan att mörda en känguru. Vi körde även på en kanin och fyra fåglar. När vi körde av stora vägen och åkte igenom ett område med några rancher så såg jag också en dingo som någon hade hängt upp i en påle, strypt med en snara runt halsen. Det var ytterst mystiskt. Sett emuer också men de levde.
Väl hemma igen visade trip mätaren på 2 790 kilometer, så nog var det en roadtrip alltid... :)

Kommentarer:
#1: julia

vilket äventyr gums :)

2009-04-16 @ 10:54:10
#2: Anonym

Ja, d va mys.

2009-04-19 @ 04:10:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: