Sofie Svanlund

2011-11-22
01:29:19

Varför är jag bara smart på natten?
Tjoff sa det. Klockan passerade 23 och plötsligt flög orden ur mig och jag blev sådär ruskigt nattaktiv som vanligt. Det gick så fort att det blev alldeles för mycket egna reflektioner och alldeles för lite stöd av litteratur. Så nu blir det till att försöka stödja mina påståenden i teori och binda ihop allt. Halvvägs är jag nog nu så får jag fortsätta sen imorgon kväll.
Tänk att jag alltid får för mig att jag ska kunna plugga på dagen. Det händer inte. Är egentligen helt onödigt att jag avsätter tid till sånt för allt vettigt jag får gjort sker jämt, utan undantag, mellan 23 och 02 på natten. Det är liksom då jag blir smart. För skojs skull räknade jag ut att jag är hela 33 gånger mer effektiv på natten än på dagen. Varför har jag ingen aning.
Jag avundas folk som kan plugga på dagen, det vore ju skönt att ha "arbetsdagen" avklarad på kvällen som normala männsikor. Men jag fungerarar tydligen inte så.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: