Sofie Svanlund

2011-12-28
01:38:02

Midsommarfirande
Ja, jag har firat midsommar.
Grejen är att vi alla skulle laga mat en varsin dag och då tänkte vi att det skulle vara kul att bjuda på något traditionellt svenskt. I och med att det inte är väder för julbord tyckte jag att midsommarmat vore ett bättre alternativ. Eftersom det inte går och få tag på mycket här så gjorde jag allt från scratch, hör och häpna.
Middagen bestod av:
Inlagd sill på fisk vi håvat upp själva.
Gravad lax med citron.
Dillpotatis med gräddfil och egenodlad gräslök.
Gubbröra på lax.
Ägghalvor med majonäs, räkor och dill.
Räksallad.

Till dryck blev det ingefärsnaps och citronsnaps, som vi även det gjorde själva i och med att det heller inte existerar här.
Efterrätt bestod av chokladtryffeltårta med färska jordgubbar och hallon med vispgrädde.
Kan det bli mer klassiskt svenskt? Ja, juste. De fick lära sig sjunga snapsvisor dessutom!
Gravad lax förbereds

Kommentarer:
#1: Thess

Ååååh ser ut som ni haft det bra ju =)



Kommer ni hinna stanna i Sthlm ett tag innan ner till linköping?? =/ Ring hur som helst när du är hemma igen =)

2012-01-13 @ 15:49:48
#2: Sofie

Tyvärr måste vi direkt ner när vi kommer hem... Men jag slår en pling :)

2012-01-15 @ 23:55:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: