Sofie Svanlund

2009-06-24
14:35:48

Sofie har pondus!
Jag skulle boka om min flygbiljett häromdagen och vad händer då? Jo, jag får inte! Det hade blivit ett missförstånd och jag trodde att jag fick boka om flygbiljetten till sex månader senare men tydligen fick man bara boka om till sex månader efter uresan från Sverige. Shit vad ledsen jag blev. Men sen så tänkte jag att jag måste göra något, jag kan inte sitta och böla, jag måste stå på mig! Det var ju inte så jag fick det förklarat för mig.
Så jag stod på mig. Och jag har nu vunnit mitt första konsumentkrig! Yay, Sofie! Jag känner mig stor nu, inflytesrik liksom. Vad stolt jag är.
Så det blir december, som planerat, som jag kommer hem igen. Eller hem, det börjar ju kännas som hemma här, fast det är ju inte hemlandet.

Nu har jag flyttat iaf. Eller, för en vecka sen för att vara exakt. Det är skitmysigt och det är ett fantastiskt läge. jag bor nu typ vid sydney harbour bridge och jag kan promenera till city. Promenixa! Från min härliga balkong, som jag kommer ut på via mitt sovrum btw, kan jag se hela stan och hamnen. Fantastiskt!
Bilder kommer troligtvis på fejsan inom kort. Typiskt att jag bara har min mobilkamera, men jag får faktiskt rätt schyssta bilder med den trots allt.
Firade midsommar gjorde vi här, även fast det tyvärr bara blev tre av oss, men det var mysigt ändå. Jag hade åkt till IKEA för att inhandla sill och andra förnödenheter och gjorde mitt bästa för att få till ett fint upplägg av maten. jag blev rätt stolt faktiskt. Fast jag överdrev lite med dillen så laxen och äggen försvann typ under ett stort grönt täcke... Självklart lyssnade vi endast på svensk musik. I början... Sen så spårar det ju alltid och det slutar med att man studsar runt till Iron Maiden. Men, men det är ju trots allt midsommar och det är väl då det ska spåra om det bara ska spåras en gång!
Ska försöka lägga upp någon bild här också kanske så ni får se hur jag har det nu! :)

Kommentarer:
#1: Thess

bilder!!!!!!! :P

din bajskorv!! :P

2009-06-24 @ 19:36:02
#2: julia

började läsa och fick ett litet hopp om att du skulle komma hem snart, men nähe så var ju inte fallet..

2009-06-26 @ 14:01:35
#3: Thess

hahaha men jag vill ju se bilder på lägenheten!! :P

2009-06-27 @ 10:48:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: