Sofie Svanlund

2009-08-04
04:16:40

Hemresan närmar sig plötsligt med superfart
Idag är det den fjärde augusti. Det betyder  att det alltså är precis under fyra månader innan mitt återvändande. Kom att tänka på det nyss och det kändes lite... mystiskt... En del av mig blir dunderglad, den delen av mig som har längtat hem näst intill sjukt mycket. Den andra delen av mig, den delen som upskattar att min chans att prova på att leva i ett annat land, i en annan kultur tycker att det känns en gnutta vemodigt faktiskt.
Men då tänker jag på att jag kan ju komma tillbaka om jag vill. Det är ju faktiskt rätt troligt, om inte säkert, att jag gör det om jag håller ihop med plupp. Annars så kan jag jag ju alltid ta mig en liten work and holiday om jag känner för det.
Med det i åtanke så försvinner den lilla vemodiga gnuttan och så känns det bara trevligt att det verkar som om december närmar sig med stormsteg.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: