Sofie Svanlund

2009-08-15
13:38:23

Fick nog
Jo, jag fick nog med det här jobbet. Har jobbat sju dagar nu fram till midnatt och jag har inte fått ett öre. Jag har fått BETALA för att jobba. Ingen jävla timlön får man och inte ens då kan de bjucka på biljetten till dit man måste åka under arbetstid. Så genom att sluta sparar jag 120 dollar i veckan har jag räknat ut, med tanke på att de jobbar lördagar och söndagar också ibland. Det är en hel del det.
Hursomhelst har jag fått nog av det och känner mig allt som en liten utnyttjad invandrare.
Det är synd, verkligen. För de jag jobbat med har verkligt varit helt fantastiska. Så härliga människor alltså.
På grund av det så kände jag att jag inte ville bara sluta dyka upp utan jag mötte upp dem idag och sa hej då. Lite trist ändå. Tycker att de borde jobba på ett annat jobb jag får anställning på. Det hade varit skitkul.
Efter det gick jag och Ben till vår park och hade myspicknick med vin och annat gott. Det var 25 grader varmt och inte ett moln idag, riktigt sommrigt. Imorgon tänkte vi gå tillbaka till parken och mysa eller går på en ny upptäcktsfärd medan solen är uppe. Det ska bli 29 till 30 grader morgon så nog tänker jag ta tillvara på det. Vad säger ni om det för en vinter då? :P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: