Sofie Svanlund

2009-06-01
23:57:06

Migrationsverket, där jag aldrig trodde jag skulle hamna!
Var på migrationsverket igår. Vi gick dit utan några förhoppningar om goda nyheter då vi var rätt säkra på att det var kört redan. Men icke, det finns en möjlighet att jag kan få stanna på visum fyra sex ett.  Det tar ca fyra månader att få svar och under den tiden kan jag få ett bro visa vilket innebär att jag få vänta i landet under samma villkor som jag har nu, dvs jobba högst 20 timmar i veckan osv.
Så nu tänker jag så det knakar. Tänker på att jag måste börja tänka. Alltså, jag har inte börjat med det riktiga tänket än. vet liksom inte riktigt vart jag ska börja tänka. Är det möjligt att jag kan boka om flygbiljetten igen ifall det skulle skita sig så gör jag det kanske.
Det känns bara som ett så stort steg för mig. Jag förlorar mitt jobb om jag gör det och blir arbetsökande igen. Och tänk om det avslår visumansökningen på direkten. Nog är jag orolig allt. Men det ska väl lösa sig. Jag kommer troligtvis inte dö.
Har börjat kolla på lägenheter nu. Ganska så brådskande då vi måste flytta innan slutet av den här månaden. Spännande.
Men bli inte allt för rädda nu, små vänner! Jag har inte bestämt mig :)

Kommentarer:
#1: Thess

men hallå om du förlorar ditt jobb är det ju jättedumt! jag vet att du hatar ditt jobb men det gåår iiinte att få nytt hör hemma just nu! helt stört..

och om du åker hem s behöver ni bara vara ifrån varandra 2 månader, det klarar ni ju!

tänk stackars frida som får flyga hela resan hem själv ifall du stannar..



nu måste jag ta ställning och bestämma!

du ska hem !! punkt slut!!!!



<3

2009-06-02 @ 14:50:46
#2: julia

hållen med! kom hem Sofie, saknar dig!!!

2009-06-03 @ 10:33:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: