Sofie Svanlund

2010-09-24
20:20:36

Underbara fredag!
Idag var en så bra dag!
Den började med att vi gick ner till mitt stackars vrak på parkeringen och tog den för att göra en anmälan.
Efter det rullade vi föriktigt till en bilverkstad med väldiga låga förhoppningar. Jag ville ha en estimation på hur mycket det skulle svida till i plånboken för att göra den körduglig igen.
Inte trodde jag att killen på verkstaden skulle vara så hjälpsam och lägga fram ett kostnadsförslag som fick mig att vilja skutta upp och ner av glädje.
Inte trodde jag heller att han skulle fixa det på en gång.
Så jag lämnade bilen med honom, tog den korta promenaden hem i solskenet för att hinna ta en kaffe innan det var dags att promenera tillbaka.
När jag kom dit var allting färdigt och det visade sig att jag till och med behövde betala mindre än lägsta priset jag tidigare fått.
Så det var bara att lägga tillbaka lite pengar i plånboken och köra en återupplivad bil hem igen.
Jag kände mig så lycklig och obeskrivligt lättad för att det här som varit ett så stort ångestfyllt problem för mig äntligen blivit löst.

Visst syns det forfarande att något har hänt bilen, den har till exempel inga dimljus eller så nu. Men den är nu körduglig och problemfri.
Äntligen har jag min lilla volvo tillbaka igen. Nu kan jag lätt åka hem till Stockholm när jag vill och kan börja jobba på att få iordning hemma. IKEA here I come! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: