Sofie Svanlund

2010-10-17
21:44:12

Helgen
Som jag har pluggat i helgen. Jag har faktiskt gjort mer än jag planerat att göra, kanske kan jag bli tillräckligt förberedd för att klara tentan. Skönt vore det.
Annars har vi spelat Heavy Rain i helgen också. Rekommenderar verkligen det, skithäftigt spel.
Hur var ovve-invigningen då?
Hård kan man säga.
Shit vad vi har röjt, skitat ner oss och druckit alldeles för mycket fulvin.
Vi började med att mötas på campus för att promenera till skytteklubben (som ligger mitt uti i skogen i ingenstans för övrigt) och fick stanna på olika utsatta stationer längs vägen. Där skulle vi tävla.
Vid den första stationen skulle man lagvis krypa i leran fram till en planka med ett antal glas fastspikade på fulla med fulvin. Här skulle man då dricka samtidigt så fort som möjligt utan att spilla.
Vid den andra station skulle alla i laget ligga på rygg i en ring med huvudena inåt. Man skulle då dricka ur en petflaska med vin som skulle går runt i ringen utan att vändas på. Den var tvungen att vara upp och ner hela tiden. Självklart fick ju jag ta emot flaskan ovanför huvudet så att vinet han flöda över hela håret, in i ögonen så mascaran forsar in ögonen och ner i ansiktet, in öronen och till sist till munnen.
Den flaskan var jag ganska snabb på att skicka vidare eftersom sminket och fulvinet i ögonen sved som fan.
Sen hängde håret i blöta stripor.
Som tur var jag inte med på tredje stationen, som slutat med att vissa trillat i vassen och därmed blivit dyngsura från topp till tå.
Alla stationer gick som ni kan ana, till på liknande sätt och skönt var det när vi äntligen fick komma in i värmen.
Länge fick vi inte stanna dock förrän det var dags för invigning. Då fick vi stå på alla fyra med baken mot SM, vår mästeri, som sedan fint sprejade in sin signatur på rumpan.
Efter sista invigningen fick vi gå in igen och partaja med overaller som inte var så blå längre. Se bild nedan så kan ni ana om det gick lugnt till eller inte.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: