Sofie Svanlund

2009-11-13
04:52:00

Varför är idag en dålig dag?
Idag är det fredag den trettonde november. Det slog mig idag att det ju bara är knappt en månad kvar tills jag fyller 20. Jag har liksom glömt bort att jag har en stor födelsedag närmandes. Men det är ju inte konstigt, det spelar ju ingen roll där jag bor nu. Här finns det ingenting som jag inte får göra. Eller, jo. Det är ganska mycket jag inte få göra, fast det är ju oberoende av ålder. Det är ju för att jag inte är medborgare.
Jag längtar inte heller. Det känns ju inget särskilt alls, fast det kommer säkert ändras när jag kommer tillbaka till Sverige och plötsligt har en massa gränser för vad jag får och inte får.

Varför är fredag den trettonde en otursdag egentligen? Det är säkert något som alla vet förutom jag och jag bör skämmas för att jag ens undrar. Men jag vet faktiskt inte.
Jag menar, det kan ju inte vara för att det är något särskilt som sällan inträffar. Tycker det är fredag den trettonde hela tiden jag.
Annars borde 29 februari vara en otursdag, för den dagen kommer ju inte vidare ofta. Eller jag vet inte.
Ska googla på det tror jag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: