Sofie Svanlund

2009-05-28
02:02:16

Lättad
Snackade med min lärare idag. Jag undrade vad som sker om man inte lämnar in sin Literature Review. Den har varit alldeles bör jobbig för mig och man förlorar två marks för varje dag som är sen så jag skulle få noll i alla fall. Och då är det ju bättre om jag fokuserar mig på att läsa boken och ha en chans på min final istället. Men eftersom att det är annorlunda här så vet man aldrig om det blir fail direkt om man missar en grej.
Jag kände inte för att säga rakt ut att jag inte vill lämna in, så jag började försiktigt men det funkade ju inte och så såg han lagom funderande ut över mina frågor.
- Ehm, vad händer om man inte har lämnat in sin review än?
- Ehm, om du lämnar in den innan fem så förlorar du bara två marks...
- Men, eh, om man inte skulle göra det då?
- Jaaa, lämnar du in den i morgon så förlorar du fyra.
- Om man inte gör det heller då?
- Då förlorar du två till...
- Okeeej. Men om man inte lämnar in den alls då?
- Jaaa, då får du inga marks alls för den.
- Men (va fan!), failar jag allt eller förlorar jag 15 %?
- Du förlorar 15 % då ja.
- Så jag kan forfarande klara mig då?
- Ja, du måste se till att få mer på din final bara.
Tack, tack. Onödiga konversation.
Men jag blev otroligt lättad. Det kändes verkligen att en tung sten trillat av mig. Nice.

Kommentar:
#1: Thess

men se till att plugga till din final då !!! annars blir jag fan arg sofie !

2009-05-28 @ 22:27:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: