Sofie Svanlund

2009-05-20
16:48:25

Härliga, logiska hemland!
Usch, jag börjar tappa hoppet om hur den här terminen kommer gå. Marknadsföring och företagsekonomi är så jävla drygt. Och självklart får man 14 av 30 tillbaka få senaste filosfiuppsatsen. Man förlorar ett mark per dag man lämnar in efter deadline vilket jag självklart gjorde eftersom jag är så jävla lat. Så hade jag gjort någon nytta istället för att glo på sprickor i taket hade jag i alla fall fått 15, vilket innebär godkänt. Men det gör ingenting, jag har ju fått över godkänt tidigare så det väger ju upp det. Systemet här är annorlunda mot det i Sverige. Det är ju visserligen skönt att man kan faila vissa saker och väga upp det med andra, men det är ju fortfarande så sjukt mycket enklare och mer logiskt i Sverige. Där får man ju till exempel göra en omtenta om man failar, vilket inte går för sig här. Så failar man en final värd kanske 60 procent av total marks så är det kört. Hej, hej nästa termin som blir samma termin. Oj, va det går framåt för oss i vår utveckling mot framtiden. Sug.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: