Sofie Svanlund

2009-03-04
00:06:14

Hajen, Stranden, Branden
Jag vet inte om ni vet mer om hajattackerna där i hemlandet än att det skedde några typ i Januari. Det har i alla fall skett tre nya de senaste tre veckorna här i Sydney. Häromdagen stängdes ett flertal av de norra stränderna av till och med. Men jag och Frida åkte till Bondi trots allt i söndags.Och efter mycket velande badade jag! Det är sant! Jag doppade hela mig! Jag var till och med i en stund och drogs fram och tillbaka mellan vågorna. Tro det eller ej, men så var det... :D
Men sen åkte räddningsbåtar o helikoptrar ut och hade sig. Sen såg jag filmkameror och såna där intervjumuffar vid livvaktstältet. jag antog att de spelade in ett nytt avsnitt Bondi Rescue eller något. På måndag morgon tittade jag på nyheterna och upptäckte att så var inte fallet. En haj var fallet. Eller en, det kryllar av dem men de brukar hålla sig en bit ut från stranden. Men nu var det två ungar som hade vart ute och simmat och hamnat bara några meter ifrån hajen så det var det som allt ståhej var om. Tänk att vi badade då! Läbbigt. Vet dock inte om det var den där vithajen som har irrat runt ett tag eller om det var någon annan stor haj men, men, haj som haj. Mat som mat. Uppäten som uppäten. Haha :P

Och om ni inte vet mer om katastrofbranden kan jag ju säga att det brinner som bara den än. Jättemånga har dött och i Melbourne ska man tydligen kunnna känna röklukten forfarande. Just nu kan de heller inte försöka släcka branden eftersom att d ska bli katastrofoväder nu oxå. Häromdagen hade alla i de drabbade områdena i Victoria tom fått sms om att d ska lämna sina hem snarast.
I västra Australien väntade de sig tyfoner, men d klarade sig med översvämmningar, vilket de har i andra delar av Australien också.
Så vi sa som så häromdan; Shit, tänk vilket spännande land vi lever i!
Vi är glada att vi inte har råkat ut för mer än lite regn om man bortser från hajarna. Hörde att en liten pojke blev uppäten av en krokodil i Gueensland också! Fy vad hemskt!
Jaja, nog med nyheter... Kan säga att jag trivs iaf och har ingen lust att åka hem än :)
Ha så skoj i pulkabacken! :P

Kommentarer:
#1: Thess

vad fan skulle ni till världens farligaste land att göra egentligen ?????!!!!!

2009-03-04 @ 21:18:25
#2: stefan petersson

Usch fan det här låter ju läskigt.Kom hem till drevan istället inte riktigt lika dramatiska badstränder:-)

2009-03-06 @ 18:05:25
#3: Thess

hörni ! bli medlammar på twitter.com då kan ni uppdatera med mobiler småsaker som kan vara roligt :P vill ju ha mer uppdatering än en gång i månaden ;P

2009-03-06 @ 23:38:43
#4: Sofie

Haha! pfff, simma med mörtarna i drevviken ni!

2009-03-09 @ 11:50:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: