Sofie Svanlund

2009-07-22
04:03:53

Det löser sig :)
Ringde till jobbet igår. I Sverige alltså. De hade inte svarat på mina mejl jag har skickat och man måste ju ge en månads notice när man säger upp sig, annars kan man bli sparkad. Jag skulle egentligen vara tillbaka den tjugonde nu så jag var ju tvungen att ringa. Oj, vad nervös jag var att det skulle bli problem. Men icke då, mejlen hade kommit, de hade inte hunnit svara bara. De sa också att det är en stor chans att de kan ta tillbaka mig när jag kommer hem också.
Fan va lättad jag blev.
Det är ju skönt också att veta att även om det blir tufft här att jag kan lappa ihop min ekonomi när jag kommer hem. Så glad blev jag allt. Härligt. Jag tog ett litet glädjeskutt där. :)

Ikväll ska jag äta tacos, mums. Och glo på sista avsnittet av heroes säsong ett så jag kan starta på nästa. Jag såg ju aldrig serien när den gick på TV. Jag är glad att jag jag började titta på den nu i alla fall. Det är ju en bra serie! Fast jag saknar Lost som fan, inget, någonsin, kan gå upp mot lost. Skulle ladda ner serien om vi inte hade en så störande internetplan nu. Här i Australien är det inte bara att pynta för internet, du måste pröjsa för hur mycket gig du använder. Planen vi har nu är 6 gig off-peak och 3 gig on-peak. Off-peak är när man oftast inte använder datorn, oftast på natten. Helt stört, I know, men det är så det funkar det här.
Jag och Frida var helt lost när vi skulle skaffe internet efter vi hade flyttat in vid skolan. Vadå gig? Vi vill bara ha internet ju. Hur mycker gig använder man ens? Har vant mig nu, men det är ju stört irriterande att man måste tänka på vad man gör online hela tiden. Jag vill ju helst glo på webbtv och lyssna på webradio, men det drar en jävla massa meg så man får tänka sig för och prioritera.
Man kan få unlimted men det är sjukt dyrt.
Antar att det beror på infrastrukturen här. Den är ju ganska garanterad inte lika bra som hemma med tanke på hur stort landet är.
Saknar enkelheten hemma.

Kommentarer:
#1: Cicci

haha okej de låter normalt :D fan va stört hehe

2009-07-22 @ 09:59:16
#2: frida

Fan vad irriterande med bajs gig!!!! Sååå glad att slippa det :)Vi måste skypa snart! Ska till Norrland med henrik och hans familjen vecka, men efter det måste vi. Om jag inte får låna internetet där uppe, men vi är 9 st på ett nätverk så..

2009-07-22 @ 12:19:43
#3: Sandra<3

hahahh, gud va jobbigt Sofie.

Skulle aldrig klara av det, skulle inte kunna leva utan internet o webbtv osv.;)

/Hörs<333

2009-07-23 @ 13:44:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: