Sofie Svanlund

2009-07-29
05:47:15

DONE! tillsvidare...
Nu är jag hemma från immigrationsverket. Fan va skönt kan jag ju bara säga. Snacka om att det känns som en tung sten trillat av mina axlar. Även om det inte är helt färdigt än.
När jag satt i väntrummet där var jag inte ett dugg nervös eller orolig. Men av någon anledning när mitt nummer kom upp på nummerskylten blev jag plötsligt dundernervös och började till och med skaka i händerna. Jag kunde knappt plocka upp passet ur väskan eller uttrycka mig ordentligt. Jag blev själv chockad över vart det kom ifrån men jag skulle gissa på att sånt händer när det handlar om något väldigt viktigt som man måste ha och mardrömsscenarios svischar förbi i huvudet.
Men det gick bra, även om tjejen var en bitch, precis som alla andra otrevliga människor på immigrationsverket. Jag fattar verkligen inte hur de pallar vara så jävla griniga hela tiden. Det spelar ingen roll hur trevlig man är eller hur förberedd man är. Jag har aldrig sett ett leende på de där männsikorna. Det bidrar ju inte lite till hur nervös man är där. Hursomhelst gick det väl relativt bra så nu är jag på bro visum och får fortsätta stanna lagligt.
Jag var så lättad när jag kom ut så jag blev på jättebra humör. Men när jag gick i tunneln på väg till centralen mötte jag en typ som inte var lika glad som jag. Pang! Så är det någon som slår på min väska så hårt att jag höll på att tappa den. Jag vände mig om snabbt, men det gjorde inte kärringen, inget ursäkta där inte.
Då slog det mig att jag borde kontrollera snabbt att min plånbok var kvar. Det var den som tur var. Inte en gång till liksom! Då hade jag blivit tokig!
Bara för att jag äntligen har blivit fri från den värsta visum paniken så måste ju självklart huvudvärken komma. Jag har tagit ett piller men det hjälpde bara halvdant så nu ska jag väl gå och vila lite. Bädda ner mig och mysa.

Kommentar:
#1: Frida

Vad bra att det gick bra :D

2009-07-29 @ 15:43:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: