Sofie Svanlund

2009-07-31
05:19:19

Tankar på gröt, havregrynsgröt.
Idag började jag igen på ny kula vad gäller jobbsökandet. Har fått iväg två ansökningar iaf. Men jag behöver nog typ 50 gånger så mycket minst innan något händer.
Egentligen vill jag inte jobba. Jag skulle faktiskt föredra  att leva på havregrynsgröt nu (ja, för nudlar är inte så jävla billigt här). Det känns liksom så onödigt nu, får jag ett jobb nu så hinner jag ändå bara jobb högst runt tre månader. Det kan till och med visa sig att det blir en vecka. Jag har ju ingen som helst aning om när Australien bestämmer sig för att det är dags för mig att åka hem. I sådan fall blir jag inte förvånad om man slutar utan någon som är det minsta villig att vilja lägga in ett gott ord för mig i framtiden...
Så, på grund av dessa mindre bra visumomständigheter vill jag äta havregrynsgröt tills jag får skörbjugg istället.
Men det går inte för sig. Det är jag bombis på. Så jag letar på, bäst jag kan. Att jag dock inte är vidare motiverad är tyvärr inget jag har möjlighet att ändra på.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: