Sofie Svanlund

2009-07-03
10:49:59

Svenskar pratar inte i hissen
Blöö. Jag dricker en öl just nu. Ska snart hoppa in i duschen och göra mig iordning och så för att åka till Epping och dricka lite. Borde egentligen vara klar vid det här laget men Ben är fortfarande i Melbourne för att planet är jätteförsenat. Jag har ingen lust att åka i förväg heller, jag känner ju bara en person  där och svensk som jag är så är ju det en hemsk social situation. Haha.
Apropå hemska osvenska sociala situationer: När jag skulle åka ner och kolla brevlådan häromdagen stannade hissen på tredje våningen och någon klev in! Sen visar det sig att båda ska till brevlådan. Sen visar det sig att brevlådorna är precis bredvid varandra. Sen visar det sig att vi båda ska in igen. Då funderade jag faktiskt på att gå ett varv runt kvarteret, kanske gå att köpa mjölk eller något, bara för att undvika att förlänga den här sociala situationen. Men då tänkte jag att nu får jag allt skärpa mig! Så jag gick in jag också, och tog samma hiss. Vi bodde i alla fall inte på samma våing.
Oj, vad det fick mina tankar att gå till ett roligt klipp jag såg på youtube förut. Svenskar pratar inte i hissen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: