Sofie Svanlund

2009-08-01
03:42:33

Den som inte frågar får inget veta
Idag har jag en bra dag. Känns som saker vill sig för mig liksom. Fick nyss svar på mitt mejl till transprtstyrelsen. Jag förlustanmälde ju mitt körkort efter någon hade tjyvat till sig min väska på Mardi Gras. Men sen fick jag ju tillbaka det mesta, de som de inte ville ha, bland annat mitt körkort. Så nu när jag håller på och söker jobb igen ser jag hur mycket de kräver ett giltigt körkort för. Blir frustrerad och tänker morbida tankar om vad jag känner för att göra med fittan som fick för sig att det var en bra ide' att förstöra för mig. Så jag skrev ett litet mejl och frågade om man kunde ta bort en spärrning och göra det giltigt igen. jag kände mig helt blåst när jag skrev mejlet. Kändes ju självklart att det inte går liksom, det är ju en ID-handling. Men den som inte frågar får inget veta.
Och i svarsmejlet fick jag ett litet fax nummer och en trevlig liten text som löd: Skriv till oss att du har hittat ditt körkort och skriv under så häver vi din förlustanmälan.
Wow! Tänkte jag. Det hade jag inte räknat med, vilken trevlig liten överraskning.
Som sagt, den som inte frågar får inget veta.

Kommentarer:
#1: Thess

woho :D

2009-08-01 @ 13:39:46

hejhej :)



Lägga till varandra på bloglovin?



Du får gärna titta in på min blogg, gör gratis bloggdesigner :)



2009-08-01 @ 13:59:47
#3: fia

läs om mobbning i min blogg och öppna ögonen :) något måste hända! kram!

2009-08-01 @ 14:31:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: