Sofie Svanlund

2008-12-21
01:16:13

OZ(tralia)

Ja, min resa. Jag ska inte på någon nöjesresa direkt, eller, nöje blir det garanterat. Jag ska plugga nämligen. Study abroad programmet på Maquarie University i Sydney, Australien (OZ). Det är bara en termin men det känns ändå väääldigt länge. Jag kommer ju vara på andra sidan jorden så pass länge att jag iaf kommer att betala räkningar där.. oj, oj, oj... Men jag åker inte ensam, jag har ju lilla Frida med mig. Vi kommer bo tillsammans men vi kommer läsa olika ämnen.

Jag fick inte alla kurser ja ville ha... :( Tydligen får man inte läsa allt som study abroad student men jag fick två av dem jag ville ha trots allt; marknadsföring och ekonomi. Sen blir det till att flumma runt med nån filosofigrej, hmm...

Men innan vi kommer till Sydney tar vi ett break i Hongkong. En impuls vi fick bara när vi var och skulle boka flyg. Känns nästan som att vi ska åka jordent runt. Det ska vi inte. Någon gång säkert, men inte nu. Jag ville stanna extra i London också med Frida tyckte att det räckte med Kina. Och ja, det e väl lika bra det, man har inte obegränsat med resurser liksom. Det blir till att leva på CSN ett tag tills jag fixar nåt jobb i Sydney. För jobba måste jag. Vill inte spendera hela min tid tid i Australien  på campus... Vi har ju massa planer för loven, eller vi och vi, det är väl kanske mest min fantasi som svävar iväg lite skulle jag tro... Vi ska brottas med krokodiler, överleva hajattacker, klara oss ur kvicksand, rida på kameler och mycket, mycket mer. Får se hur det blir med det. Äta känguru har jag iaf bestämt att jag ska göra, för det gör de tydligen där. Bara jag då, eftersom att Frida bara äter sallad. Vet inte om det är så vanligt att de australiensare äter kängurus men jag vet att de exporterar köttet. Däremot tänker jag inte prova på "delikatessarna" i Hongkong. Bland annat äter de lammsnopp... Frida säger att om man äter annat kött så kan man lika gärna äta lammsnopp. Frida ljuger.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: