Sofie Svanlund

2008-12-30
15:18:48

En stor sedel
Hjälp vad fattig man blir när man är student som dessutom ska åka iväg och plugga i ett land där det kostar. Mycket. Med en terminsavgift på ca 50 000 i svenska kronor gissar jag att mitt totala lån för bara fem månader kommer landa på runt 100 000. Och det ärdå bara lånet. Sen har jag redan fått lägga tusenlappar på ansökningsavgifter, visum och liknande. Sedan kommer det ju bli dyrt att leva där och turista. Huhh. Hjälp.
Och så har det vart jul med alla julklappar som köpts och nyår kommer nu med nyårskläder lyxigare alkohol. När ska jag hinna spara? Oj, vad jag ångrar att jag inte varit lite mer ekonomisk när jag hade möjlighet. Visst skulle jag kunna lägga undan lite men jag vill ju inte gå i ide innan jag åker liksom...
Så det som tar upp det mesta av mina tankar just nu är verkligen pengar. Pengar, pengar, pengar. Jag tänker så mycket på pengar att jag orkar inte tänka på vad jag kan göra för att förbättra situationen. Så min ekonomiska tanke ser ungefär ut som en stor sedel. Som bara är där. Ibland fladdrar den iväg, men jag orkar inte fundera över hur jag ska få den att stanna kvar...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: